جوانسازي صورت به كمك اقدامات زيبايي جوانسازي صورت به كمك اقدامات زيبايي .

جوانسازي صورت به كمك اقدامات زيبايي

كدام يك از اقدامات زيبايي ماندگاري بيشتري دارند؟

ماندگاري تزريق ژل چقدر است؟

عوامل مختلفي بر ماندگاري نتايج تزريق ژل تاثير گذار است:

برند ژل مورد استفاده

مقدار تزريق

ناحيه ي تزريق در صورت

تكنيك تزريق

متابوليسم بدن فرد

به طور كلي ژل هاي هيالورونيك اسيد بين ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاري دارند. پس اگر از نتايج تزريق ژل راضي بوديد، بايد اين تزريق ها را در برنامه ي روتين زيبايي زندگي خود جاي دهيد، چرا كه بايد اين تزريق ها را هر از چند گاهي تكرار كنيد. و در مقابل اگر از نتايج راضي نبوديد، نگران نباشيد. چون فيلرهاي هيالورونيك اسيد برگشت پذير هستند. به اين معنا كه مي توان با تزريق نوعي آنزيم ظرف ۲۴ ساعت فيلر تزريق شده را تجزيه و نتيجه ي آن را خنثي كرد.

طول مدت اثر گذاري تزريق بوتاكس

طول مدت اثرگذاري تزريق بوتاكس بايد گفت كه همه  آن را ۶ ماه در نظر مي گيرند. بوتاكس نيز مانند هر داروي ديگري اثر و ماندگاري دارد و سپس شروع به كاهش مي نمايد . اما فلج كاملي كه بوتاكس ايجاد مي كند حدود ۲ ماه مي باشد كه بعداز ۲ ماه اثر كمتر مي شود و ۶ تا ۷ ماه طول مي كشد كه به صفر برسد. پس فرد مي تواند بعد از ۲ تا ۳ ماه براي تكرار بوتاكس يا ۶ ماه بعد  به پزشك مراجعه نمايد. اين عامل به تمايل خود فرد و توصيه پزشك  يا فوق تخصص جراحي پلاستيك بستگي دارد. زيرا برخي ۲ ماه به ۲ ماه مراجعه مي نمايند و برخي ۶ يا ۷ ماه بعد كه اثر دارو كاملا رفته باشد مراجعه مي كنند.  شايان ذكر است كه بگوئيم عضلات ما در مدت طولاني انقباض نداشته باشند بيشتر از ۸ ماه  شروع به از بين رفتن مي كنند يعني از محل عصب به عضله مي رسد از بين مي رود و عضله نيز از بين مي رود. بنابراين به جاي اين كه هر ۶ ماه تزريق بوتاكس داشته باشيم، فواصل تزريق را كم كنيم يك فلج كامل را بعد از چند نوبت تزريق در پي خواهيم داشت. در اين مدت عضله قسمت زيادي از حجم خود را از دست مي دهد. پس با اين كه بوتاكس ماندگاري موقتي دارد اما در صورت تكرار نمودن آن اثر طولاني مدت و مادام العمري را براي متقاضي به همراه دارد.

مدت ماندگاري تزريق چربي

به طور كلي زمان ماندگاري تزريق چربي از تزريق هاي ژل و فيلر بيشتر است. همچنين اين روش عوارض كمتري دارد؛ چراكه مواد تزريق شده از چربي بدن متقاضي است و بدن نسبت به آن واكنش نمي دهد. لازم به ذكر است كه حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از چربي تزريق شده ممكن است توسط بدن جذب شود؛ اما جراح با آگاهي از موضوع ميزان بيشتري به نقطه مورد نظر تزريق مي كند. به همين دليل بعد از تجزيه چربي ها نيز مي‌شود به نتيجه خوبي رسيد. بايد به اين نكته توجه كرد كه پس از جذب اين ميزان چربي، مقادير مانده تزريق به صورت دائمي باقي مي ماند. مدت ماندگاري چربي تزريق شده هم به ناحيه مورد نظر بستگي دارد؛ اما معمولاً بين ۲ تا ۵ سال ماندگاري براي آن متصورند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۵:۲۷ توسط:paria موضوع: نظرات (0)

بهترين روش تزريق چربي به صورت

 

امروزه داشتن لب‌هايي پر و برجسته، يكي از نشانه‌هاي زيبايي در صورت افراد، به ويژه خانم‌ها به شمار مي‌رود. مردم در سراسر جهان حاضرند هزينه‌هاي زيادي را صرف كنند تا لب‌هايشان كمي درشت‌تر به نظر برسد. تزريق ژل لب طبيعي يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي برجسته كردن لب‌ها مي‌باشد.

ژل يا فيلر لب يك نوع پركننده است كه از مواد ژل‌مانند، تشكيل شده است. با تزريق اين ماده به لب‌ها، پوست اين ناحيه كشيده شده و حجم آن افزايش مي‌يابد. اساس ژل فيلر لب را، هيالورونيك اسيد تشكيل مي‌دهد. اين ماده با افزايش جذب آب در لب‌ها، به افزايش هر چه بيشتر حجم و مرطوب نگه داشتن آن‌ها كمك مي‌كند. ساير ژل يا فيلرهايي كه به ديگر نواحي صورت مانند خط خنده، بين ابروها، گونه و … تزريق مي‌شود نيز، اغلب حاوي هيالورونيك اسيد هستند.

بنابراين اين ژل‌ها علاوه بر حجم دهي، به از بين بردن چين و چروك‌هاي پوست نيز كمك مي‌كنند. ساير مواد تشكيل‌دهنده ژل لب بر اساس كمپاني سازنده و هدف تزريق آن، مي‌تواند متفاوت باشد.

برجسته سازي گونه با تزريق ژل

گونه صاف مي تواند باعث ظاهر خسته و فرورفته صورت شود . درمان صافي گونه به طور سنتي با انجام جراحي و گذاشتن ايمپلنت است . فيلرهاي پوستي نيز مي توانند براي پري ميانه صورت را بازسازي كنند و ظاهر گونه راتقويت نمايند . براي تقويت گونه از فيلرهاي با ساختار قويتر استفاده مي شود .

تزريق ژل در خط خنده به چه دليل انجام مي شود؟

با افزايش سن به دليل كاهش توليد كلاژن در بدن، پوست شل مي شود و براي رفع شلي و كدري پوست بهترين روش تزريق ژل است. در تزريق ژل در خط خنده عمدتا از ژل هاي حاوي اسيد هيالوريك استفاده مي شود كه اين ماده در بافت بدن هم وجود دارد كه باعث از پر كردن و بين رفتن خط خنده و زيبايي دوچندان در صورت و شادابي اش مي شود.

بوتاكس چيست؟

بوتاكس، اين روزها يكي از متداول ترين عمل هاي زيبايي است و كساني كه دوست دارند از شرّ چين و چروكهاي خود راحت شوند، از تزريق بوتاكس كمك ميگيرند.

تزريق بوتاكس كه براي درمان چين و چروك ها استفاده مي شود و به آن داروي معجزه ي قرن بيست و يكم گفته مي شود، درمان موثري براي مشكلات زيبايي و پزشكي مي باشد. تزريق بوتاكس در كلينيك زيبايي BlueTouch براي زنان و مردان براي خلاص شدن از شر مشكلاتي همچون علائم پيري به شكل خطوط چين و چروك، مشكلات پزشكي همچون ميگرن هاي مزمن، بلفارواسپاسم، درد كمر، يا تعريق بيش از حد صورت مي گيرد. تزريق بوتاكس از جمله درمان هايي است كه نياز به عمل جراحي نداشته، بي خطر بوده و تهاجمي نيست و در بين مردم از محبوبيت بالايي برخوردار است.

فيلر چربي يا تزريق چربي چگونه انجام مي‌شود؟

به اين عمل پيوند و يا انتقال چربي هم گفته مي‌شود. در اين فرايند چربي از بخش‌هايي از بدن خود فرد مثل بخش خارجي ران‌ها، باسن و يا شكم برداشته شده و به بخش‌هايي كه ممكن است كمبود حجم داشته باشند تزريق مي‌شود. از جمله محل‌هايي كه اين تزريق صورت مي‌گيرد مي‌توان صورت، دست‌ها، سينه‌ها و باسن را نام برد.

فرايند تزريق چربي در مطب يا مراكز درماني تحت نظر متخصص پوست و مو و زيبايي و با استفاده از بي‌حس كننده موضعي انجام مي‌شود. بسته به وسعت محل تزريق، تزريق چربي بين ۳۰ تا ۹۰ دقيقه زمان مي‌برد. در ابتدا هر دو محل، هم محل برداشت چربي و هم محل تزريق چربي، ضدعفوني مي‌شود. سلول‌هاي چربي معمولاً از نواحي شكم، باسن و بخش بيروني ران با استفاده از سرنگ يا لوله مخصوصي كه به دستگاه مكنده متصل اند برداشته مي‌شوند.

بعد از برداشت چربي (ليپوساكشن) سلول‌ها توسط پزشك پردازش و خالص‌سازي مي‌شوند. در اين مرحله با تغيير سلول‌هاي بنيادي، سلول‌هاي بنيادي موجود در بافت چربي فعال مي‌شوند. اين فعال‌سازي توسط دستگاه مخصوص يا به كمك داروها، مواد شيميايي يا ليزر انجام مي‌شود. سپس اين چربي در ناحيه موردنظر به زير پوست تزريق مي‌شود. بعدازاين مرحله ممكن است از بانداژ براي پوشاندن محل تزريق استفاده شود.

ممكن است ۳ تا ۶ ماه زمان ببرد تا نتيجه دقيق تزريق چربي مشخص شود. در اين مدت حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از چربي توسط بدن بازجذب شده و از بين مي‌رود. به همين علت در تزريق اوليه، محل موردنظر را با مقداري بيش از حد طبيعي پر مي‌كنند. تزريق چربي هرگز باعث بهبود ۱۰۰ درصدي چين‌وچروك‌ها، جاي زخم‌ها، توخالي بودن گونه و كوچك بودن لب‌ها نمي‌شود.

تقريباً سه تا چهار روز طول مي‌كشد تا اولين مويرگ‌ها به بافت چربي جديد برسند و بتوانند به آن خون‌رساني كنند. اگر سلول‌هاي چربي پيوندي در عرض اين سه چهار روز خون‌رساني نشوند، از بين خواهند رفت. برخي از سلول‌هاي چربي تزريق شده براي هميشه زنده مي‌مانند و بخش ديگر آنها توسط بدن دوباره جذب مي‌شوند و در اين فرايند پذيرفته نمي‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۸:۳۸ توسط:paria موضوع: نظرات (0)

در چه سني مي توان ليفت نخ انجام داد؟

نخ هايي كه در ليفت استفاده مي شود. فيبر هاي پلي پروپيلن قابل جذب با قلاب هاي خاص است. نخ و قلاب هاي مورد استفاده در ليفت صورت يك مش توري شكل تشكيل مي دهند. اين بافت ها كاملا با ساختار بدن سازگار بوده و به بدن هيچ آسيبي وارد نمي كند. ليفت  صورت با نخ به عنوان بهترين جايگزين جراحي هاي زيبايي صورت جهت از بين بردن چين و چروك صورت مي باشد. از ليفت نخ مي توان براي بالا كشيدن پوست صورت و هر قسمت از بدن كه نياز به بالا كشيدن و جوانسازي پوست دارد استفاده كرد. از ليفت با نخ مي توان به منظور از بين بردن چين و چروك ها، افتادگي و شل شدگي پوست، جاي زخم، اسكار و خط لبخند و خط اخم نيز استفاده كرد. براي انجام ليفت با نخ بايد با يك متخصص جهت انجام ليفت مشاوره نماييد.

در صورت درخواست استفاده از نخ و تاييد مشاور زيبايي، ليفت با نخ مي تواند روش درماني ايمن و بدون عارضه اي باشد كه تمامي انتظارات معقول بيمار را برآورد مي كند. متخصصان و مشاوران موگه كلينيك مي توانند از ليفت با نخ براي درمان و برطرف كردن مشكلات پوستي ذكر شده، شما را ياري نموده و نتيجه مطلوبي را از ليفت با نخ به دست آوريد.

ماندگاري ليفت صورت با نخ

براي انجام ليفت نخ، بيمار تحت بيهوشي موضعي قرار مي گيرد و يا از كرم هاي بي حسي، جهت بي حس كردن صورت بيمار استفاده مي شود. كل زمان انجام ليفت صورت به شرايط پوست و ميزان چين و چروك صورت بيمار و بررسي هاي متخصص بستگي دارد. ولي در كل براي انجام ليفت صورت چيزي حدود 30 الي 45 دقيقه زمان لازم است. اين ليفت ها حدود 6 ماه در زير پوست ماندگاري دارند. به دليل ليفت صورت سلول هايي كه در پوست وظيفه كلاژن سازي را بر عهده دارند، تحريك شده و پوست حالتي سفت و صاف به خود مي گيرد. به همين دليل ماندگاري ليفت در صورت چيزي حدود بين 12 تا 16 ماه مي باشد.

در كدام قسمت هاي بدن مي توان از ليفت استفاده كرد؟

از ليفت با نخ مي توان در همه قسمت هاي بدن كه نياز به جوانسازي و از بين بردن چين و چروك دارد، مي توان استفاده كرد. اين قسمت ها شامل

ابرو

اطراف چشم

خط فك

گردن

بازو

ران

پهلو

سينه

باسن

خطوط پيشاني

بافت‌هاي ضعيف ابروها

پلك پايين

گونه‌ها

چين نازولبيال

خطوط گوشه دهان

شيارهاي پوست و يا  چين‌وچروك

فك و غبغب

خط سينه

ساير قسمت‌هاي بدن

انواع فيلر

فيلرها(پركننده ها) ي پوستي (dermal fillers ) شامل ژل هاي تزريقي و چربي مي باشند. اين ها موادي هستند كه در داخل پوست تزريق شده و موجب افزايش حجم و بنابراين صاف كردن چين و چروكها،برجسته كردن لبها، و كاهش عمق فرورفتگيهاي صورت مي شوند.در بعضي موارد اثر آنها شبيه ليفت صورت است ولي بدون جراحي و با هزينه كمتر.البته اين درمانها دائمي نيستند و نيازمند تكرار مي باشند. بعضي فيلرها همراه با درمانهاي جوانسازي ديگر صورت مثل تزريق بوتاكس استفاده مي شوند. جراح شما با ارزيابي نيازهاي شما يك يا چند درمان مورد نياز شما را در رابطه با تزريق ژل توصيه خواهد كرد.

فيلرهاي موقتي (Temporary ):

- چربي انساني ( Autologous fat )

بوتاكس چيست ؟

بوتاكس در واقع نوعي سم ضعيف شده است كه مي‌توان از آن براي برطرف كردن چين و چروك‌ها و خطوط پوستي استفاده كرد. اين ماده از سم بوتولونيوم نوع A كه همان سم موجود در تن ماهي و كنسروها است به دست مي‌آيد و مي‌تواند بر روي عملكرد عضلات تاثير بگذارد. تزريق بوتاكس به زير پوست باعث محدودتر شدن حركت عضله‌هاي صورت و كاهش احتمال بروز چين و چروك و خطوط پوستي خواهد شد. علاوه بر اين همين محدوديت‌ها مي‌تواند خطوط فعلي چهره را نيز به طور كامل از بين ببرد.

سمي كه با عنوان بوتاكس شناخته مي‌شود همان چيزي است كه سال‌ها است در مورد وجود آن در كنسروها هشدار مي‌دهند و توصيه مي‌شود كه براي از بين بردن آن حداقل 20 دقيقه اين مواد غذايي را بجوشانيد. حال مسئله اين است كه چطور اين ماده زماني كه به زير پوست تزريق مي‌شود خطرناك نيست؟ بايد بگوييم كه چيزي كه افراد را در زمان مصرف انواع مواد غذايي كنسروي مسموم مي‌كند سم بوتولونيوم نوع C است و البته مقدار آن نيز در ايجاد مسموميت بسيار موثر است. مقداري كه در اين روش درماني وارد پوست مي‌شود كاملا كنترل شده است و نمي‌تواند آسيبي به شما برساند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۸:۴۵ توسط:paria موضوع: نظرات (0)